Известие

Collapse
No announcement yet.

Проблем с турбината

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Проблем с турбината

    За моя жалост, изтеглих късата клечка относно турбината.. Преди малко се прибрах, а как съм се прибирал с 20 км/ч не питайте... Какво стана ще Ви кажа аз, а какво е станало с турбината който може да каже..

    Карах по околовръстното, и бях вкарал колата в 3/4 хил. оборота. Не я затормозих много, веднага смених предавката на по-висока, при смяната колата започна да вие, все едно се намирам по средата на торнадо... Колата започна да пуши бял дим, а когато спрях автомобила видях че от долу тече много черна смес - най вероятно масло... Когато отворих капака забелязах че леко излиза пара точно от турбината...

    Обадих се на няколко телефона и взеха че ме успокоиха донякъде и ми казаха че ми е паднал маркуча който е към е свързан с турбината, но това не би трябвало да я повреди...

    Вашите мнения относно проблема... Имали ли сте подобен проблем ?

  • #2
    Няма какво да те успокояваме, за турбо си
    Щом пуши отзад бяло-синкъв дим и вие на умряло, най-вероятно оста е счупена или пред счупване! По никакъв повод не я пали повече колата!
    156 2.4JTD 136+ PS

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от Jivko7777 Покажи съобщение
      Няма какво да те успокояваме, за турбо си
      Щом пуши отзад бяло-синкъв дим и вие на умряло, най-вероятно оста е счупена или пред счупване! По никакъв повод не я пали повече колата!
      Аз знам, и попитах за всеки случай, счупена турбина - отишла, звукът е като удряне метал с метал... Силен шум, като удряне на ключове. Не казвам че със сигурност е така, надявам се.. Доколкото до паленето, утре до сервиза с дърпане....

      Comment


      • #4
        С дърпане най добре за да си спокоен за мотора!
        156 2.4JTD 136+ PS

        Comment


        • #5
          И какво става ако караш колата със счупена турбина..?

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от AR28 Покажи съобщение
            Аз знам, и попитах за всеки случай, счупена турбина - отишла, звукът е като удряне метал с метал... Силен шум, като удряне на ключове. Не казвам че със сигурност е така, надявам се.. Доколкото до паленето, утре до сервиза с дърпане....
            щом дрънка като на ключове, значи, че със сигурност някое от витлата е счупено. По вероятно е да е студеното витло. Рециклиране на турбоната или нова и караш... не е зле да се провери и налягането и изправността на маслената линия на турбото

            ---------- Post added at 22:59 ---------- Previous post was at 22:56 ----------

            Първоначално публикувано от badmadafaka Покажи съобщение
            И какво става ако караш колата със счупена турбина..?
            става като при мене миналия месец. Карах около 10 км със счупена ос на турбината и след това правих основен ремонт на мотора. Скапаха се клапаните, буталата присвиха от високата температура (понеже маслото гори на по-висока температура от нафтата) и сегментите леш. Да не говорим за интеркулера, всмукателния колектор и цялата генерация които бяха пълни с масло...
            In God we trust, all others pay cash.
            Alfa Romeo 145 1.3 Boxer - Ex-car
            Оpel Vectra C 2.2i '08 Elegance

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от ves_v8 Покажи съобщение
              щом дрънка като на ключове, значи, че със сигурност някое от витлата е счупено. По вероятно е да е студеното витло. Рециклиране на турбоната или нова и караш... не е зле да се провери и налягането и изправността на маслената линия на турбото

              ---------- Post added at 22:59 ---------- Previous post was at 22:56 ----------


              става като при мене миналия месец. Карах около 10 км със счупена ос на турбината и след това правих основен ремонт на мотора. Скапаха се клапаните, буталата присвиха от високата температура (понеже маслото гори на по-висока температура от нафтата) и сегментите леш. Да не говорим за интеркулера, всмукателния колектор и цялата генерация които бяха пълни с масло...

              Колега, не си дочел отначалото, турбината НЕ шуми така, обратното шуми като вятър

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от badmadafaka Покажи съобщение
                И какво става ако караш колата със счупена турбина..?
                Става така че чупиш оста и маслото навлиза през турбо маркуч, кулер, пак турбо маркуч и стига до всмукателя от там си влиза в мотора и оборотите почват да се качват и идва момент (който става за секунди) ти въртиш да загасиш мотора но не можеш защото маслото става гориво и мотора си се форсира до безкрай иии след още малко, чао и с него ...
                156 2.4JTD 136+ PS

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от AR28 Покажи съобщение
                  Колега, не си дочел отначалото, турбината НЕ шуми така, обратното шуми като вятър
                  Щом е изпушила отзад значи е предала богу дух - повечето тук сме го преживели. Каквото и да ти разправят за маркучи и разни други турбината ти се е счупила.
                  А за последствията - турбото "държи" налягането на маслото, ако почне маслото от магистралата да се стича в картера без съпротивлението на турбината.... също така това пушене отзад означава, че колата изхвърля масло - пак пада налягането, намалява и количеството и то драстично, първо се разтропват клапаните, след това и лагерите, буталата повличат и.... Аз също я покарах моята няколко километра, защото се счупи на място където нямаше обхват на тел., но съм спирал буквално през няколкостотин метра да проверявам маслото - нямаше последици, но това си е жив късмет.
                  AR 166 2,4 ЖТД Волво 460 1,9 ТД, Волво 460 1,7 I ех, Браво 1,4 12V ех, Ланча Y 1,4 12V ех, Пунто 1,1 6 speed ex, Пежо 106 ех и първата ОРел кадет 1,6 печка - "карабина" - с манивели по вратите и вЪлнен салон

                  Comment


                  • #10
                    Питане

                    A турбината като разтовари един вид налягането на маслото в маслопровода не трябва ли да светне датчика за налягане на маслото?
                    Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
                    156 1.8TS 16V (01.2001)
                    147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
                    0879369082

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от kiko73 Покажи съобщение
                      Щом е изпушила отзад значи е предала богу дух - повечето тук сме го преживели. Каквото и да ти разправят за маркучи и разни други турбината ти се е счупила.
                      А за последствията - турбото "държи" налягането на маслото, ако почне маслото от магистралата да се стича в картера без съпротивлението на турбината.... също така това пушене отзад означава, че колата изхвърля масло - пак пада налягането, намалява и количеството и то драстично, първо се разтропват клапаните, след това и лагерите, буталата повличат и.... Аз също я покарах моята няколко километра, защото се счупи на място където нямаше обхват на тел., но съм спирал буквално през няколкостотин метра да проверявам маслото - нямаше последици, но това си е жив късмет.

                      Първоначално публикувано от NightRider Покажи съобщение
                      A турбината като разтовари един вид налягането на маслото в маслопровода не трябва ли да светне датчика за налягане на маслото?
                      Сега слязох да видя колата, и като дадох на контакт ми изписа че няма масло .. Чакам всеки момент да дойде пътна помощ да я вдигнем и да я закараме до най-близкия сервиз, а от там, каквото сабя покаже..

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от AR28 Покажи съобщение
                        Сега слязох да видя колата, и като дадох на контакт ми изписа че няма масло .. Чакам всеки момент да дойде пътна помощ да я вдигнем и да я закараме до най-близкия сервиз, а от там, каквото сабя покаже..
                        Като дадеш само на контакт ще свети. Мен ме интересува като работи двигателя и се е получил проблема дали е светнал датчика
                        Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
                        156 1.8TS 16V (01.2001)
                        147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
                        0879369082

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от NightRider Покажи съобщение
                          A турбината като разтовари един вид налягането на маслото в маслопровода не трябва ли да светне датчика за налягане на маслото?
                          Не трябва - като се счупи оста и започне да набива маслото в изпускателните тръби (най-често), тогава налягането пада и става мазалото. Знам два случая на счупени турбини, хората в чужбина и вместо да затапят захранващата тръба я свързват с тази към картера, лампата си свети, те си мислят, че е щото е записало грешка и моторите тотална щета.
                          AR 166 2,4 ЖТД Волво 460 1,9 ТД, Волво 460 1,7 I ех, Браво 1,4 12V ех, Ланча Y 1,4 12V ех, Пунто 1,1 6 speed ex, Пежо 106 ех и първата ОРел кадет 1,6 печка - "карабина" - с манивели по вратите и вЪлнен салон

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от kiko73 Покажи съобщение
                            Не трябва - като се счупи оста и започне да набива маслото в изпускателните тръби (най-често), тогава налягането пада и става мазалото. Знам два случая на счупени турбини, хората в чужбина и вместо да затапят захранващата тръба я свързват с тази към картера, лампата си свети, те си мислят, че е щото е записало грешка и моторите тотална щета.
                            Ам значи светва лампата за липса на налягане - като първо предупреждение. А колкото до маслото - може да го набие в двигателя и ако не загасиш веднага на скорост и спирачка оборотите фръкват и двигателя се разпада. То и затова новите дизели имат затваряща клапа на въздуховода преди колекторните тръби
                            Last edited by tonov; d.m.y г., 19:33. Основание: уточнение
                            Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
                            156 1.8TS 16V (01.2001)
                            147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
                            0879369082

                            Comment


                            • #15
                              За моя несполука и жалост, турбината е духнала... Ще се опитаме да я оправим, ако не става.. бъркаме в джоба, само дано да не трябва да бъркаме на много дълбоко.

                              Сега само се моля, тъй като от сервиза ми казаха че в антифриза имало малко масло, да няма и нещо друго отишло...

                              Comment

                              Working...
                              X